کد مطلب:53160 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:300

نصرانی مسلمان شد











شخصی نصرانی در كشور روم، هفت چیز در خواب دید و حضرت علی تفصیل خواب و تعبیر آن را بیان فرمود و او تصدیق كرد.

حضرت فرمود: خواب اول: آن بود كه، در خواب دیدی قصری از آسمان، آویزان است كه در آن كرسی ها از طلا نهاده شده و كنیزان و غلامان و فرشهای دیبا در میانش می باشد و اطراف آن قصر را بوزینه ها و خوكها گرفته اند؛ تعبیرش این است: آن، قصر سلطان ظالم است كه در آخر الزمان، چون مردم زكوة نمی دهند، اموال مردم را می گیرد و در اطراف سلطان، ستمكارانی هستند كه او را در ظلم یاری می كنند.

خواب دوم: آن بود كه، دیدی كرباسی از آسمان، آویزان است و مردمان آن را پاره می كردند تا این كه مقدار كمی باقی ماند؛ تعبیرش این است: آن كرباس مذهب های مختلفه است كه در آخر الزمان مردمان به آنها معتقد می شوند و از مذهب باقی نمی ماند مگر به منزله نخی.

خواب سوم: دیدی مرغانی از آسمان فرود آمدند و سرهای خود را در زمین نهادند و برگشتند بدون آن كه سر داشته باشند؛ تعبیرش این است: كه آن مرغان، اسلام است كه باقی نمی ماند از اسلام مگر رسم و شریعت، و حقیقتش به سوی آسمان رجوع می كند.

خواب چهارم: چهار پایانی كه مخرج بول و غائط نداشتند؛ تعبیر، آن بود كه توانگران اموال را جمع می كنند و حقوق الهی و زكوة را نمی دهند.

خواب پنجم: آن كه بیماری را دیدی كه سالمان را عیادت كند، تعبیر، آن است كه مریضان، فقراء بودند كه در نزد اغنیاء حاضر شوند و چیزی از اغنیاء خواهند و آنان چیزی به ایشان نمی دهند.

خواب ششم: حوض خشكی را دیدی كه نزد آن سبزه زار و بوستانی بود؛ تعبیر حوضهای خشك، علمایی هستند كه به علم خود عمل نمی كنند و بوستان، مردمانی باشند كه از علماء آنچه می شنوند عمل می كنند.

خواب هفتم: جامهای سبز را دیدی كه در آنها هر چیزی كه در دنیا هست در آن دیده می شود؛ تعبیر این است: آن جامهای سبز دنیاست كه اهل دنیا آن را می گیرند و سخن از برای دنیا می گویند نه آخرت، و حال آن كه از برای آخرت خلق شده اند.

همین كه نصرانی این خواب و تعبیرش را از معدن علم، حضرت علی علیه السلام شنید شهادتین را بر زبان جاری كرد و اسلام آورد.[1] .









    1. لب اللباب- الغناء والاسلام ص372 نقل از داستانهایی از زندگانی حضرت علی علیه السلام، ص131.